Amikor el akarod indítani a marketinged...
…avagy gondolatok arról, hogy mire számíthatsz, ha magad akarod csinálni a vállalkozásod marketingjét.
A legtöbb egyéni vállalkozó, mikro-, kis- és középvállalkozás vezetője fél belevágni a marketingbe, és ez leginkább, akkor igaz, ha nem külsős szakembert szeretne megbízni, hanem maga akarja felépíteni a promóciós stratégiát. Ennek a két legfőbb oka, hogy az adott vállalkozó vagy nem ért a marketinghez vagy egy felesleges pénzkidobásnak tartja. Az a durva, hogy ezeknek a vállalkozóknak teljesen igaza van. Na nem abban, hogy pénzkidobás lenne a marketing hanem abban, hogy nulla tapasztalattal nem is szabad belevágni. Van néhány dolog, amit induló vagy már működő, de még nem marketingező vállalkozásoknak meg kell érteni, mielőtt megtervezik a saját stratégiájukat:
Az első a tanulás - tapasztalat - kialakuló jó marketing stratégia
A marketing olyan mint egy úszóverseny. Aki jól csinálja a marketingjét az ott lesz a legnagyobb versenyeken és mindenki megjegyzi a nevét. De mi kell egy jó úszónak, hogy eljusson a legnagyobb versenyekre?
Meg kell tanulni az egyes úszás fajtákat, ahogy neked meg kell ismerned a különböző marketing lehetőségeket.
Olvass, kérdezz, tanulj! Ha olyan marketinget szeretnél, ami működik és hozza a bevételt, ahhoz meg kell ismerned a lehetőségeket. Meg kell ismerned melyik marketing eszköz, hogyan működik jól. Ez egy hosszú-hosszú tanulás ami, mivel a marketing eszközök mindig változnak, soha nem ér véget. Ne aggódj! Ha tényleg beleveted magad, akkor egyre jobban fogod élvezni ezt a tanulást az idő előrehaladtával.
A tapasztalat a marketingben, olyan mint az úszónak az edzés
Mikor egy neves úszó megnyer egy versenyt, akkor sokan felkiáltanak “Mekkorát úszott!” pedig ezt kéne mondaniuk “Mekkorát készült” (idézve Görög Ádám gondolataiból). Ahhoz, hogy tényleg sikeres légy neked is sokat kell előtte készülni. Amikor próbálgatod a marketinged az olyan lesz, mint amikor az úszók próbálnak minden nap egyre jobban és jobban úszni az edzéseken. Amellett, hogy tanulod a marketinget, gyakorolni, próbálgatni, tesztelni is kell és levonni az egyes eredményekből az következtetéseket, hogy mi volt jó és mit kéne a jövőben máshogy csinálni. Edzened kell magad és a marketingedet, a tapasztalataid alapján!egy neves úszó
Válassz úszásnemet, válassz marketing eszközt
Az úszóknál a gyakorlás során kialakul miben jók, milyen úszásnemben tudnak sikereket elérni. Ez fog történni idővel a marketingeddel is. Megtapasztalod mi a legjobb eszköz a céged reklámozására, mi az amivel sikereket fogsz elérni. Idővel tudni fogod, hogy mit kell beépítened a marketing stratégiádba.
A siker nem jön azonnal a marketing esetében sem
Készülj fel mert ez erős lesz!
Nem fog a ma indított marketinged már holnap eredményt hozni. EZ BIZTOS!
Szerintem, így van ez az úszóknál is. Kétlem, hogy sokan vannak olyanok, akik már a legelső versenyünket aranyéremmel zárták. De, aki nem indul a második versenyen, mert az elsőt nem nyerte meg, az biztosan nem fog soha nyerni. A marketing hatása nem ma vagy holnap fog bekövetkezni. Nem lesz máról holnapra több ezres emaillistád, nem fog napról napra megduplázódni a vevőszámod, de ha következetesen alkalmazod, akkor a jól kialakított marketing stratégia meghozza az eredményt.
Ne add fel! Csináld!
Ingyen marketing, ingyen vevőszerzés? Ez igaz?
Számtalan helyen látjuk hirdetni: “Szerezz vevőket ingyen!”. Majd jön az ámítás, hogy csak ezt meg azt kell tenned.
Ki kell ábrándítsunk mindenkit. Nincs varázspálca a marketingben. Ha vevőket akarsz szerezni magadnak, azért kőkeményen meg kell dolgozni. Valóban vannak olyan eszközök amikért nem kell fizetni… pénzzel. Az időddel fizetsz érte, ami gyakran több, mint amiért egy hirdetést megvásárolnál. Egy példa: a keresőoptimalizálás. Meg tudod magad csinálni, ha ügyes vagy. Nem kerül semmibe, csak kimondhatatlanul sok időbe. Megéri? Meg! Csak tudd ez sincs ingyen, mert az időd pénz.
Mi a lényeg? Készülj fel, hogy a marketing nagyon sok munkával jár!
Van más megoldás?
Lehet, hogy a fenti írás kicsit lelombozott.
„Sok tanulás, sok idő… ráadásul én a cégemet akarom vezetni, nem a marketinggel bajlódni.”
Ebben az esetben a legjobb megoldás, ha Te is megbízol egy hozzáértő marketing ügynökséget, mint nagyon sok sikeres vállalkozás, hogy segítsen megalkotni egy hatékony marketing stratégiát és az egyes marketing eszközök professzionális működtetését.
A Skill Company szívesen segít neked.
Vedd fel velünk a kapcsolatot mi minden tudásunkkal azon leszünk, hogy közösen üzleti sikereket érjünk el számodra.
VAGY HÍVJ MINKET!
+36 30 968 5603